Kilometerstand
100.500 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/2004
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
162 kW (220 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- 3031683
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 100.500 km
- Bouwjaar
- 02/2004
- Productiejaar
- 2004
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 162 kW (220 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.959 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.525 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 3
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
13,0 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 310 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- -
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Zo’n Alfa 166 klopt helemaal.
De ontwerpfouten van de eerste serie werden gladgestreken en voor de rest vloeiende lijnen, oh wat mooi gemaakt. Binnenin sluit de auto zich als het ware om je heen, het past allemaal perfect. Strak sturend , trefzeker schakelende automaat, de prachtige en elektrisch verstelbare stoelen en het volledig verstelbaar stuur staan garant voor een goede zitpositie. En dan het geluid van dat geweldige Busso blok beschaafd op de achtergrond, wie doet je wat……..
Deze 166 3.0 V6 werd in 2004 door de Alfa Romeo dealer in Breukelen afgeleverd aan haar eerste eigenaar. Er volgde een tweede eigenaar en daarna kwam de auto in mijn bezit. Een 166 met maar origineel 100.500 km op de teller en dan in de kleur Grigio Spoleto kleurnr 739 met licht lederen bekleding is eigenlijk niet meer te vinden.
Daarom ben ik blij dat zo’n auto in de showroom staat van OpenRoad Classic Cars BV.
Het was al een exclusieve auto want er werden er in Nederland maar 3500 van verkocht en nu na 20 jaar is deze auto terecht uitgegroeid tot een collectors-item
Recentelijk kreeg de Alfa een grote onderhoudsbeurt, alle vloeistoffen en filters werden vernieuwd. De distributieriem met spanrollen en waterpomp werden vervangen.
Wanneer zag u voor het laatst een Alfa 166 ?
Kom kijken en rijden in deze Alfa 166 en ervaar dat de 226 pk eerlijke pk’s van deze Alfa garant staan voor een prachtig geluid en een bijzondere rijbeleving.
Een Toyota Aygo kan altijd nog……..!!
Binnenkort meer foto’s
Giuseppe Busso
Giuseppe Busso (27 april 1913 - 3 januari 2006) was technisch ontwerper bij Alfa Romeo en Ferrari . Geboren in Turijn , kwam hij 1939 in dienst bij Alfa Romeo. In 1946 werd hij technisch directeur van Ferrari en nam deel aan de ontwikkeling van de V12 1.5 liter blok van Ferrari .Busso kwam terug bij Alfa in 1948 en werkte daar tot 1977. Hij was verantwoordelijk voor de motoren van alle Alfa Romeo's. Hij nam deel aan de creatie van de Alfa Romeo 1900 , Giulietta, Giulia, 1750, 2000 en Alfetta. Busso introduceerde in de Alfa Romeo 1900 de 4 cilinders Alfa Romeo motoren met twee bovenliggende nokkensassen, nu bekend als de Alfa Nord blokken. Een van zijn technische hoogstandjes was het Alfa Romeo V6 blok. Deze motor werd ontworpen in de vroege jaren '70 en geïntroduceerd in 1979 in de Alfa 6 .
Dit motorblok kreeg in de volksmond terecht de naam Busso
Garantie: Geen aanvullende garantie
De ontwerpfouten van de eerste serie werden gladgestreken en voor de rest vloeiende lijnen, oh wat mooi gemaakt. Binnenin sluit de auto zich als het ware om je heen, het past allemaal perfect. Strak sturend , trefzeker schakelende automaat, de prachtige en elektrisch verstelbare stoelen en het volledig verstelbaar stuur staan garant voor een goede zitpositie. En dan het geluid van dat geweldige Busso blok beschaafd op de achtergrond, wie doet je wat……..
Deze 166 3.0 V6 werd in 2004 door de Alfa Romeo dealer in Breukelen afgeleverd aan haar eerste eigenaar. Er volgde een tweede eigenaar en daarna kwam de auto in mijn bezit. Een 166 met maar origineel 100.500 km op de teller en dan in de kleur Grigio Spoleto kleurnr 739 met licht lederen bekleding is eigenlijk niet meer te vinden.
Daarom ben ik blij dat zo’n auto in de showroom staat van OpenRoad Classic Cars BV.
Het was al een exclusieve auto want er werden er in Nederland maar 3500 van verkocht en nu na 20 jaar is deze auto terecht uitgegroeid tot een collectors-item
Recentelijk kreeg de Alfa een grote onderhoudsbeurt, alle vloeistoffen en filters werden vernieuwd. De distributieriem met spanrollen en waterpomp werden vervangen.
Wanneer zag u voor het laatst een Alfa 166 ?
Kom kijken en rijden in deze Alfa 166 en ervaar dat de 226 pk eerlijke pk’s van deze Alfa garant staan voor een prachtig geluid en een bijzondere rijbeleving.
Een Toyota Aygo kan altijd nog……..!!
Binnenkort meer foto’s
Giuseppe Busso
Giuseppe Busso (27 april 1913 - 3 januari 2006) was technisch ontwerper bij Alfa Romeo en Ferrari . Geboren in Turijn , kwam hij 1939 in dienst bij Alfa Romeo. In 1946 werd hij technisch directeur van Ferrari en nam deel aan de ontwikkeling van de V12 1.5 liter blok van Ferrari .Busso kwam terug bij Alfa in 1948 en werkte daar tot 1977. Hij was verantwoordelijk voor de motoren van alle Alfa Romeo's. Hij nam deel aan de creatie van de Alfa Romeo 1900 , Giulietta, Giulia, 1750, 2000 en Alfetta. Busso introduceerde in de Alfa Romeo 1900 de 4 cilinders Alfa Romeo motoren met twee bovenliggende nokkensassen, nu bekend als de Alfa Nord blokken. Een van zijn technische hoogstandjes was het Alfa Romeo V6 blok. Deze motor werd ontworpen in de vroege jaren '70 en geïntroduceerd in 1979 in de Alfa 6 .
Dit motorblok kreeg in de volksmond terecht de naam Busso
Garantie: Geen aanvullende garantie
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfOpenRoad Classic Cars BV
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactJohan Dijkstra
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.