- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen Up!
Sterke punten
- Goede verhouding formaat-binnenruimte
- Vrij dynamisch en comfortabel
- Sober maar strak interieurdesign
Zwakke punten
- Basismotoren zijn traag
- Kleine en onhandige koffer
- Niet de goedkoopste in zijn klasse
Volkswagen up! : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Volkswagen up!, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Volkswagen Up!
-
Volkswagen up! 1.0 high up! Navi Airco Nieuwe Apk
€ 4.450,-- 172.463 km
- 06/2012
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
108 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2941 CG LEKKERKERK -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! AIRCO
€ 6.999,-- 87.227 km
- 12/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! | Airco |
€ 6.945,-BTW verrekenbaar - 131.211 km
- 06/2017
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
96 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8024 PC ZWOLLE -
Volkswagen up! 1.0 High up! Airco|5drs|Nieuw Model
€ 7.999,-- 104.515 km
- 05/2017
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5145 NV WAALWIJK -
Volkswagen up! 1.0 Club up!
€ 8.649,-- 52.018 km
- 08/2015
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
4,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
108 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Volkswagen up! 1.0 cruis/park/airco
€ 7.250,-- 73.000 km
- 01/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6603 AW WIJCHEN -
Volkswagen up! 1.0 high up! Airco Electrische raambediening voor
€ 5.950,-- 156.308 km
- 01/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6088 EB ROGGEL -
Volkswagen up! 1.0 move up! BlueMotion
€ 6.450,-- 74.000 km
- 02/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
105 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6603 AW WIJCHEN -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! * Climate * Bluetooth * Led * Dea
€ 8.699,-- 38.060 km
- 11/2016
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3641 RR MIJDRECHT -
Volkswagen up! 1.0 TSI BMT high up! (SCHUIFDAK, LEDER, BLUETOOTH,
€ 9.945,-€ 8.945,-- 185.995 km
- 11/2017
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2921 LP Krimpen aan de IJssel -
Volkswagen up! 1.0 high up Clima PDC 5Drs Facelift NAP
€ 4.950,-- 234.762 km
- 10/2016
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
96 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2552 EP DEN HAAG -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up!|Airco|5 Deurs|
€ 5.945,-- 200.941 km
- 01/2017
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
96 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3029 AR ROTTERDAM -
Volkswagen up! 1.0 60PK 5-DRS NL AUTO AIRCO ZEER NETJES
€ 6.448,-- 167.455 km
- 05/2015
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5473 GP HEESWIJK-DINTHER -
Volkswagen up! 1.0 5drs Move up! Airco
€ 4.900,-- 195.345 km
- 06/2014
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3421 TX OUDEWATER -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! / Airco / Elek. Spiegels / DAB /
€ 7.950,-BTW verrekenbaar - 112.332 km
- 11/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
117 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 SN NIJKERK -
Volkswagen up! 1.0 cheer up! AUTOMAAT ELEKTR. RAMEN
€ 7.995,-- 144.886 km
- 06/2013
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
103 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3135 GM VLAARDINGEN -
Volkswagen up! e-up! 60kW 5-drs I Panoramadak I
€ 11.499,-- 36.447 km
- 07/2016
- 60 kW (82 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3755 BX EEMNES -
Volkswagen up! 1.0 Club up!
€ 6.049,-- 117.280 km
- 08/2015
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
-
4,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
106 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1101 CL AMSTERDAM -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up! Airco | Bluetooth |
€ 7.950,-- 87.786 km
- 02/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1314 AX ALMERE -
Volkswagen up! 1.0 BMT move up!
€ 8.945,-- 60.522 km
- 01/2018
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
96 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2671 DB NAALDWIJK
Interesse in een Volkswagen Up!
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Volkswagen Passat (2024) review: hoogtijdagen voorbij, maar beter dan ooit
Volkswagen ID. Buzz test - Biedt de elektrische hippiebus meer dan nostalgie alleen?
Volkswagen ID.5 test: Waarom je de goedkopere ID.4 er voor laat staan
Review Volkswagen ID. Buzz: nieuwe publiekslieveling of elektrische elite-MPV?
Volkswagen Tiguan eHybrid (2024) review: zo blijft een plug-in hybride uitermate interessant
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Up! blijft er ondanks zijn leeftijd goed uitzien dankzij een strak en tijdloos design, dat toch een vrolijke toets in zich heeft.
- Er zijn heel wat verschillende varianten op de markt gekomen, van de elektrische e-Up! tot de bijzonder leuke Up! GTI.
- Door de gezegende leeftijd van het model en het feit dat het amper is veranderd in al die jaren, is er een interessant aanbod van occasions dat er niet verouderd uitziet.
- Ondanks zijn kleine formaat rijdt de Up! als een grote jongen, met een stabiele wegligging en relatief weinig lawaai aan boord.
Alle belangrijke gegevens over de Volkswagen Up!
Motoren
Je mag elke motor kiezen die je wil, als het maar een 1.0-driecilinder is. Die éénliter is wel in heel wat verschillende vermogensvarianten geleverd: met 60 of 75 pk zonder turbo, met 90 pk als 1.0 TSI met turbo, of als 1.0 TSI van 115 pk in de Up! GTI. Er is zelfs een Up! op CNG, de eco Up!. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak was standaard, sommige motorisaties hadden recht op een gerobotiseerde vijfbak of een handgeschakelde zesbak.
Een interessante keuze is ook de Volkswagen e-Up!, de elektrische versie van de compacte wagen, die al in 2013 op de markt kwam. Zijn batterij van 16,8 kWh gaf hem een rijbereik van 160 km en met een elektromotor van 80 pk was hij vlotter dan de meeste benzine-Ups. In 2019 kwam er een grondige update van de e-Up!, met een 32,3 kWh grote batterij die hem een veel praktischer rijbereik gaf van 258 km. Het was in die tijd ook nog eens zowat de goedkoopste elektrische wagen die je kon krijgen.
Afmetingen
De Volkswagen Up! is natuurlijk vooral ontworpen als compacte auto, met een lengte van 3,54 meter (of 3,60 meter na de facelift van 2016), een breedte van 1,64 meter en een hoogte van ongeveer 1,50 meter, afhankelijk van de uitvoering. Aan boord is er plaats voor 4 personen en de koffer is 251 tot 959 liter groot. Het leeggewicht van een Up! schommelt tussen de 900 en de 1.000 kilo.
Uitvoeringen
Door de jaren heen zijn er heel wat verschillende uitvoeringen geweest van de Up!, tot 2019 kon je zelfs een Cross Up! krijgen, net zoals de Cross Polo en Cross Golf van vroeger. Vandaag is het Nederlandse gamma iets minder divers, het model is verkrijgbaar in drie uitvoeringen. Instappen doe je in de naamloze basisuitvoering met bijvoorbeeld stalen velgen, rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) en een handgeschakelde airco. Navigeren doe je door je smartphone in de ingebouwde houder te klikken.
De Up! R-Line krijgt onder andere een multifunctioneel stuurwiel met leder bekleed, een voorbumper in R-Line design en dak en spiegelkappen in ‘Deep Black’ pareleffect.
De Up! GTI heeft dan weer een achteruitrijcamera, speciale GTI-bekleding, verwarmbare voorstoelen en automatische airconditioning.
Prijzen
De Volkswagen Up! is in Nederland verkrijgbaar vanaf van 18.140 euro voor de 1.0 met 65 pk in de basisuitvoering. Het model in de R-Line-uitvoering kost minstens 20.940 euro, de Volkswagen Up! GTI is pas vanaf 24.440 euro verkrijgbaar. De elektrische e-Up! zit helaas niet meer in het gamma.
Dankzij zijn hogere leeftijd, is de Up! vrij goedkoop te vinden als occasion, al zijn de goedkoopste exemplaren natuurlijk ook die met de basismotor en weinig uitrusting. Je vindt al een Up! voor 7.999 euro. Hoge kilometerstanden zijn zeldzaam voor een auto in dit segment, maar let toch op overmatige slijtage net vanwege dat stadsgebruik.
Design
Exterieur
De Volkswagen Up! is gebaseerd op het gelijknamige concept (maar zonder het uitroepteken) uit 2007, al had die conceptcar nog achterwielaandrijving en een achterin geplaatste boxermotor zoals in de VW Kever. Het design van de showcar bleef echter overeind in de productieversie van de Up!, met een compact formaat, een leuke raamlijn (als 3-deurs) en een donkere glazen achterklep waarin de achterlichten verscholen zitten. De facelift van 2016 kreeg donkerdere achterlichten en licht gewijzigde bumpers.
Interieur
Aan boord krijg je een typische Volkswagen-sfeer, maar in een zeer uitgepuurde vorm. De meeste versies hebben handgeschakeld instelbare zijspiegels, een ware flashback naar de jaren ‘90, al zou je ook kunnen zeggen dat het een verademing is in een wereld vol displays en aanraakgevoelige oppervlakken. De basiselementen zitten in elk geval goed: je zit goed, het stuurwiel ligt lekker in de hand en onderweg heb je weinig last van lawaai. Ook het zicht rondom is uitstekend. De achterbank kan je niet ruim noemen, maar volstaat zeker in deze klasse, terwijl de koffer groot genoeg maar minder toegankelijk is door de kleine glazen achterklep.
Rijhulp en veiligheid
Bij zijn lancering was de Volkswagen Up! de eerste auto in zijn klasse met een noodremhulp in stadsverkeer. Vandaag kijken we daar echter niet meer van op en haalt de Up! dan ook amper een score van 3 sterren bij Euro NCAP, dat het model in 2019 opnieuw testte als vernieuwde e-Up!. De bescherming van inzittenden is goed, maar zwakke weggebruikers worden slecht beschermd en ook het aanbod van veiligheidssystemen is zwak.
Alternatieven
Vind je niet de juiste uitvoering van de Up!, dan kan je ook voor een Skoda Citigo of een Seat Mii gaan: die zijn technisch gezien identiek aan de Up!, al hebben ze een iets saaier design. Beide modellen zijn ook al op pensioen sinds 2020 en 2021 respectievelijk. Bij de concurrerende merken heb je de Toyota Aygo/ Peugeot 108/ Citroën C1, de Hyundai i10 en de Kia Picanto, maar die hebben allemaal geen elektrische versie. Wil je dat toch, dan is de Dacia Spring momenteel de goedkoopste keuze.