Sterke punten
- Opvallend ontwerp
- Veiligheid 5/5 sterren
- Bewezen FAP fijnstoffilter
Zwakke punten
- Vlakke voorruit
- Slecht zicht naar voren en naar achteren
- Problemen met het chassis (draagarmen, lagers)
Peugeot 407 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot 407, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Peugeot 407
-
Peugeot 407 2.0-16V XT Pack | Leder | houten afwerking |
€ 1.725,-- 203.188 km
- 11/2004
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
194 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3846 AP HARDERWIJK -
Peugeot 407 SW 2.2-16V XT
€ 2.450,-- 144.139 km
- 04/2005
- 116 kW (158 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3812 RJ AMERSFOORT -
Peugeot 407 SW 2.0 16V XS Pack | NL-AUTO | LMV | ACC | CRUISE
€ 2.499,-- 197.699 km
- 03/2006
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9231 DX SURHUISTERVEEN -
Peugeot 407 Coupé 2.7 HDiF Féline, Automaat, NAP, Leder
€ 3.950,-€ 3.450,-- 183.478 km
- 03/2008
- 150 kW (204 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
226 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6831 AH ARNHEM -
Peugeot 407 SW 1.8 SR Pack Business | Nieuwe APK | Cruise | Tr
€ 1.448,-- 286.182 km
- 08/2008
- 93 kW (126 PK)
- Gebruikt
- 6 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7821 AC EMMEN -
Peugeot 407 2.0-16V ST Pack Business
€ 3.450,-- 180.220 km
- 10/2007
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7891 GV KLAZIENAVEEN -
Peugeot 407 1.8-16V XR Pack 1e eigenaar 128.000km Clima Youngt
€ 2.945,-- 128.718 km
- 01/2005
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
187 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1241 CW KORTENHOEF -
Peugeot 407 2.0-16V XR Pack | Automaat | APK 17-04-2025 | Crui
€ 2.448,-- 198.130 km
- 03/2006
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7821 AC EMMEN -
Peugeot 407 1.8-16V XR Pack
€ 350,-- 250.000 km
- 10/2005
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
192 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5212 's-Hertogenbosch -
Peugeot 407 1.8-16V Premium
€ 2.500,-- 128.000 km
- 06/2007
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
181 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3317eb Dordrecht -
Peugeot 407 1.8-16V Premium (cervo defect) alleen export / han
€ 699,-- 229.412 km
- 05/2007
- 93 kW (126 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8345 HJ KALLENKOTE -
Peugeot 407 2.0-16V ST Bns
€ 750,-- 235.076 km
- 03/2008
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
196 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-7545ke Enschede -
Peugeot 407 1.8-16V+XR+Pack
€ 1.150,-- 294.224 km
- 09/2005
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
187 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-2134VJ Hoofddorp -
Peugeot 407 407 2.0-16V XR Pack
€ 900,-- 196.000 km
- 05/2005
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6135 CK Sittard -
Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 Féline | Automaat | Leder | PDC | Cru
€ 7.950,-- 143.974 km
- 05/2007
- 155 kW (211 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
242 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8239 DD LELYSTAD -
Peugeot 407 3.0-24V V6 XT Automaat EC Audio/CD Leder LMV 17" A
€ 1.499,-- 217.163 km
- 08/2004
- 155 kW (211 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
233 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1746 CM DIRKSHORN -
Peugeot 407 407; 2.0 16V LPG G3
€ 1.250,-- 236.661 km
- 02/2005
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- LPG
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-4761 ZV ZEVENBERGEN -
Peugeot 407 2.0-16V XT Pack | CLIMA | CRUISE | LEDER | TREKHAA
€ 2.945,-- 93.434 km
- 01/2005
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
194 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6601 HH WIJCHEN -
Peugeot 407 1.8-16V Premium airco 4-deurs org NL
€ 2.450,-- 151.000 km
- 10/2008
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-8171 MG VAASSEN -
Peugeot 407 2.0 benzine new APK
€ 1.450,-- 277.000 km
- 12/2006
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-9301 Roden
Interesse in een Peugeot 407
Alle artikelen
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 review – waarom de Polestar 2 op zijn tellen moet passen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Perfect geschikt als gezinsauto met individualistische aspiraties dankzij zeer goede veiligheidsvoorzieningen en veel ruimte.
- Belangrijke technische verbeteringen ten opzichte van het vorige model.
- Lang beproefd FAP fijnstoffilter en een lager dan gemiddeld brandstofverbruik.
- Bijzonder sportief en voornaam design in racewagenstijl dankzij gedurfde designelementen.
- Ondanks goede uitrusting, tweedehands voordelig.
Belangrijke gegevens
Motor
De Peugeot 407 is leverbaar met een benzine- of dieselmotor (FAP fijnstoffilter) als handgeschakelde of automatische auto. De belangrijkste gegevens hier in één oogopslag:
Peugeot 407 Sedan en Stationwagen (bouwjaar 2004 - 2010):
Benzinemotore | Dieselmotoren met FAP | |
---|---|---|
Motoren | 4 | 5 |
Versnellingsbak | Handgeschakelde 5-versnellingsbak, Handgeschakelde 6-versnellingsbak, Automatische 4-versnellingsbak, Automatische 6-versnellingsbak | Handgeschakelde 5-versnellingsbak, Handgeschakelde 6-versnellingsbak, Automatische 4-versnellingsbak, Automatische 6-versnellingsbak |
Cilinderinhoud | 1.749 – 2.946 cm³ | 1.560 – 2.933 cm³ |
Vermogen | 116 – 211 pk | 109 – 240 pk |
Brandstofverbruik per 100 kilometer | 8,0 – 9,8 l | 5,3 – 7,2 l |
CO2-uitstoot | 190 – 233 g/km | 129 – 189 g/km |
De notchback en de SW zijn leverbaar met vier verschillende benzinemotoren en vijf verschillende dieselmotoren. Met 116 - 211 pk voor benzine en 109 - 240 pk voor diesel auto´s biedt het model voldoende vermogen voor zeer goede rijprestaties. Het minder dan gemiddeld verbruik in deze voertuigklasse is ook zeer goed, met 8,0 - 9,8 liter voor de benzinemotoren en 5,3 - 7,2 liter voor de diesels. Alle diesels zijn standaard uitgerust met een FAP fijnstoffilter, dat de schadelijke stoffen in de uitlaatgassen zeer laag houdt. Bijzonder qua transmissie is de 163 pk sterke diesel als sedan en SW, die standaard gecombineerd wordt met een automaat.
Peugeot 407 Coupé (bouwjaar 2005-2011):
Benzinemotore | Dieselmotoren met FAP | |
---|---|---|
Motoren | 2 | 3 (2 vanaf 2009) |
Versnellingsbak | Handgeschakelde 6-versnellingsbak, Automatische 6-versnellingsbak | Handgeschakelde 6-versnellingsbak, Automatische 6-versnellingsbak |
Cilinderinhoud | 2.240 – 2.946 cm³ | 1.997 – 2.993 cm³ |
Vermogen | 163 – 211 pk | 136 – 204 pk (tot 2009), 163 – 240 pk (vanaf 2009) |
Brandstofverbruik per 100 kilometer | 8,0 – 9,8 l | 5,3 – 7,2 l |
CO2-uitstoot | 219 – 242 g/km | 156 – 189 g/km |
De coupé wordt geleverd met twee benzinemotoren. Sinds 2009 zijn slechts twee van de oorspronkelijke drie dieselmotoren geïnstalleerd en het vermogen van de twee motoren is verhoogd. Zo heeft de kleinere dieselmotor sinds 2009 163 pk in plaats van 136 pk, en is het vermogen van de grotere motor verhoogd van 204 pk tot 240 pk. Ook hier zijn de diesels uitgerust met het beproefde FAP fijnstoffilter.
Afmetingen
Met iets grotere afmetingen dan zijn voorganger biedt de Peugeot 407 veel ruimte met maar liefst 4,82 m lengte en minstens 1,81 m breedte. Het model is ook iets hoger geworden en meet tussen 1,45 m en 1,49 m. Door de zeer vlakke voorruit is er echter weinig afstand van het hoofd tot de voorruit op de voorstoelen, waarmee bij het instappen rekening moet worden gehouden. Met een volume van 405 liter is de bagageruimte ruim en absoluut praktisch. De achterbank kan desgewenst ook volledig worden neergeklapt en biedt zo in totaal bijna twee keer zoveel opbergruimte. Afhankelijk van het voertuigtype is de middelgrote auto verkrijgbaar met 2, 4 of 5 deuren. Het aantal plaatsen in de Coupé is beperkt tot 4.
Lengte | 4,68 – 4,82 m |
---|---|
Breedte | 1,81 – 1,87 m |
Hoogte | 1,45 – 1,49 m |
Wielbasis | 2,72 m |
Laadruimte | 405 l |
Leeggewicht | 1.475 – 1.835 kg |
Deuren | 2, 4 of 5 |
Zitplaatsen | 4 of 5 |
Varianten
De Peugeot 407 werd gelanceerd als de middelgrote opvolger van de succesvolle Peugeot 406. Het nieuwe model werd aanvankelijk geproduceerd als sedan en stationcar. In december 2005 werd het model ook als coupé geïntroduceerd. De bijzonder populaire stationwagon, kortweg SW, ziet er sportiever uit dan de sedan met notchback. Dankzij zijn grote populariteit kreeg de SW in 2006 een nog sportievere facelift. Dit ging gepaard met de optie voor een bijzonder groot glazen dak, waardoor het interieur bijzonder helder lijkt.
De sedan kreeg ook een facelift in hetzelfde jaar. Het radiatorrooster en de motorkap werden bij beide modellen vernieuwd. De achterlichten van de saloon en SW waren het doelwit van een grote facelift in 2008, met witte knipperlichten op de notchback en LED's op de stationwagen. Alle varianten konden worden besteld in de versies Sport en Platinum, en de stationcar en de sedan waren ook verkrijgbaar met de afwerkingsniveaus Tendance en Platinum. In januari 2011 verving het opvolgingsmodel, de Peugeot 508, de sedan en de SW, waarvan de productie vanaf dan werd stopgezet. De Coupé was nog tot december 2011 in productie zonder opvolger.
Prijs
De Peugeot 407 is vandaag de dag nog steeds verkrijgbaar als gebruikte auto. De laatste nieuwe auto rolde in 2011 van de band. Het instapmodel kostte als nieuwe auto ongeveer 21.000 euro, maar een volledig uitgeruste 407 overschreed al snel de grens van 40.000 euro.
De Peugeot 407 is op de Nederlandse occasionmarkt te koop vanaf ongeveer 1.500 euro, maar dat gaat gepaard met een hoge kilometerstand. Voertuigen van 3.000 euro of meer kunnen veel langer worden gebruikt. De goed onderhouden modellen hebben vaak minder dan 150.000 kilometer gereden en verkeren daarom meestal in uitstekende technische staat. Vooral bij de dieselmotoren profiteren de klanten van een laag verbruik en dus gunstige onderhoudskosten. De motorrijtuigenbelasting is echter zeer hoog, vooral voor volledig uitgeruste modellen; tot 1.200 euro per jaar moet worden meegerekend.
Design
Exterieur
De opvolger van de 406 is er als elegante sedan, sportievere stationcar of strakke coupé. Het grootste en meest opvallende hoogtepunt is de haaienbek van de stoere voorkant van de Peugeot 407 met zijn bijzonder brede radiatorrooster. Met zijn langwerpige motorkap en platte, grote voorruit in ware racewagenstijl onderscheidt het model zich duidelijk van andere voertuigen in dit segment. Afhankelijk van de uitrusting wordt ook een groot glasdak geïnstalleerd. Het zelfbewuste ontwerp wordt versterkt door de katachtige koplampen aan de voorzijde, die zich naar achteren uitstrekken. De golvende randen en amandelvormige zijruiten completeren het dynamische design van het voorste gedeelte, van waar de carrosserie gestroomlijnd naar achteren loopt. Het sportieve ontwerp wordt afgesloten met een korte en krachtige achterkant.
Dankzij de eerste facelift van de sedan en de SW ziet de Peugeot er sinds 2006 nog sportiever uit, met verchroomde stijlen op de grille en een vernieuwd wielontwerp. Bij een latere facelift werden de achterlichten van de notchback (witte knipperlichten) en de stationwagon aangepast, waarbij de stationwagon honingraatvormige achterlichten kreeg voor een bijzonder verfijnde uitstraling. Net als de motoren stelt ook de Coupé zijn eigen eisen aan het exterieur. Hij is standaard uitgerust met heldere xenonkoplampen en de Platinum-uitrustingsvariant heeft ook bochtverlichting.
Interieur
Het interieur van de slanke design mid-size auto straalt nog steeds met onverminderde elegantie dankzij het bijzonder heldere, lichtdoorlatende interieur. Het beige leder fleurt het interieur optisch op, terwijl de lange voorruit en het grote glazen dak zorgen voor een bovengemiddelde hoeveelheid licht. In het standaard instapmodel Esplanade zijn de sierlijsten uitgevoerd in glanzend aluminium voor een sportieve, verfijnde uitstraling. De Tendance variant laat de sierelementen schitteren met chromen details, waardoor het voertuig een meer dynamische stijl krijgt. Platinum benadrukt de elegantie en het comfort van het model met warme tinten en biedt een echte upgrade van het interieur met fijne walnoothouten sierelementen. Zoals in veel andere opzichten neemt ook de Coupé zijn eigen vrijheden als het gaat om het interieur. De bedieningselementen en sierelementen blinken uit in chroom en het interieurleer kan worden afgestemd op de lakkleur. Een bijzonder fraai volledig lederen interieur kon als optie voor de Coupé worden besteld.
Hoewel de lange en vlakke voorruit het visuele hoogtepunt van de auto is, bevinden de koppen op het dashboard zich relatief dicht bij de voorruit. De voor- en achterkant van de auto zijn ook nogal moeilijk te zien. De voorruimte is overtuigend met veel praktische opbergruimtes en goed beklede stoelen die comfortabel zijn ondanks weinig steun voor de rug. In vergelijking met zijn voorganger is de rijke standaarduitrusting van de Peugeot 407 uitgebreid met een geoptimaliseerde automatische klimaatregeling, nieuwe telematicasystemen en parkeerhulp vooraan. Optionele extra's zijn automatische ruitenwissers en gedimde koplampen, evenals een navigatiesysteem.
Veiligheid
Op het gebied van veiligheid krijgt de Peugeot 407 een zeer goede algemene beoordeling. In de NCAP crashtest krijgt hij 5 van de 5 sterren. Met tot 9 airbags (tot 7 in de Coupé) biedt de middelgrote auto een zeer goede bescherming rondom voor alle inzittenden. Alleen de hoofdsteunen op de achterbank zouden volgens de NCAP crashtest iets hoger moeten zijn, en het ontbreken van de bijbehorende waarschuwingslampjes voor deze stoelen wordt bekritiseerd als de veiligheidsgordel niet is vastgemaakt. De veiligheid voor kinderzitjes werd in de NCAP-test als zeer goed beoordeeld. Dankzij het Isofix-systeem en de uitschakelbare passagiersairbag kunnen deze gemakkelijk op de buitenste achterbank of op de naar achteren gerichte passagiersstoel worden bevestigd. Bovendien waren rijassistentiesystemen zoals het ESP elektronisch stabiliteitssysteem en remassistent met remcontrole in bochten overtuigend in de test.
Alternatieven
In het middenklasse segment is de Peugeot 407 nog steeds een waardige mededinger en vooral populair als stationcar. Vooral qua prijs is een occasion moeilijk te verslaan door de concurrentie. In vergelijking met zijn voorganger schittert de 407 met talrijke technische verbeteringen en een hogere uitrustingslijn dan de Peugeot 406.
De grootste concurrent van de Peugeot 407 is waarschijnlijk de VW Passat, die nog steeds wordt gebouwd. Naast benzine en diesel is de nieuwste Passat B8 ook verkrijgbaar als plug-in hybride. De krachtigste modellen hebben meestal iets meer pk's dan het krachtigste model van de Peugeot 407, maar qua prijs-prestatieverhouding wint de Peugeot. Want voor een gebruikte VW Passat in goede staat is het goed mogelijk om meer dan 4.000 euro uit te geven op de markt voor occasions in Nederland.
FAQ
Hoeveel kost een Peugeot 407?
Tot wanneer werd de Peugeot 407 gebouwd?
Hoeveel pk levert de Peugeot 407?
Beoordelingen voor Peugeot 407
Meer informatie
Meer details
- Peugeot Cabriolet
- Kleine Peugeot
- Peugeot Bipper
- Peugeot Camper
- Peugeot Expert
- Peugeot Partner
- Rcz Peugeot
- Peugeot Rifter
- Peugeot Station
- Peugeot Suv