Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
peugeot-207-front

Peugeot 207

1 / 3
peugeot-207-front
peugeot-207-side
peugeot-207-back

Sterke punten

  • Compact en toch prima binnenruimte
  • Betaalbaar in aanschaf en onderhoud
  • Ook als stationwagon en cabriolet

Zwakke punten

  • Elektrische problemen
  • ESP is niet standaard
  • Niet zo dynamisch om te rijden

Peugeot 207 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot 207, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Peugeot 207: compact succesnummer met Franse flair

Een gezonde dosis charme en sierlijk design maken de Peugeot 207 tot een populaire verschijning in het stadsbeeld. Als opvolger van de 206 dé typisch Franse compacte auto. Dit model staat bekend als een koopje op de tweedehands automarkt. Lees meer

Interesse in een Peugeot 207

Peugeot 207 occasions
Peugeot 207 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Als opvolger van de razend populaire 206 stelde de Peugeot 207 niet teleur. Ook dit werd een succesvolle hatchback met een stijlvol ontwerp, comfortabel interieur, prima veiligheidsvoorzieningen en keuze uit benzine- en dieselmotoren. Voor wie geen doorsnee hatchback wil: de Peugeot 207 is ook geleverd als praktische stationwagon en verleidelijke cabriolet.

Goede redenen

  • Compacte stadsauto met leuke uitstraling en aansprekend design.
  • Frans comfort met een vleugje rijdynamiek.
  • Grote bagageruimte in zijn klasse, zeker als je kiest voor de stationwagon.
  • Als tweedehands auto relatief betaalbaar in aanschaf en onderhoud.
  • Niet alleen als hatchback, maar ook als stationwagon en sierlijke cabriolet verkrijgbaar.

Technische gegevens

Motorisatie

Een Peugeot 207 die past bij een rustige rijstijl of wil je een vlotte en sportieve uitvoering? Bij Peugeot kon je terecht voor een 207 met allerlei verschillende motoren. Van beproefde en efficiënte benzinemotoren tot sterke en zuinige diesels met veel trekkracht.

Peugeot heeft de 207 geleverd met een 1,4-liter benzinemotor met vier cilinders en 53 kW (73 pk), gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Een automatische transmissie met vier versnellingen was een optie. Deze instapmotor biedt weliswaar middelmatige rijprestaties, maar verleidt prijsbewuste kopers wel met een gunstige aanschafprijs.

Wie meer pit wil, kan ook kiezen voor sterkere benzinemotoren: een 1.6 met 80 kW (109 pk) of een 88 kW (120 pk) sterke 1.6 16V VTI-motor. Dynamischer is de sportieve 1,6 liter viercilinder turbomotor (THP), die geleverd is met vermogens van 110, 115 en 125 kW (150, 156 en 175 pk). Die motoren staan garant voor sportieve prestaties, maar hebben ook een matige reputatie gekregen op het gebied van betrouwbaarheid.

Wie veel kilometers maakt, kiest waarschijnlijk voor een diesel. Daar weten veel Franse fabrikanten wel raad mee. De Peugeot 207 is leverbaar geweest met zuinige 1,4-liter en 1,6-liter dieselmotoren. De eenvoudigste 1.4 HDi dieselmotor levert 50 kW (68 pk). De 1.6 HDi-dieselmotoren zijn geleverd met vermogens van 66, 68 en 80 kW (90, 92 en 109 pk), een laag brandstofverbruik en vooral veel trekkracht.

Afmetingen

Wie de Peugeot 207 ziet, weet dat deze auto niet uitblinkt als ruimtewonder. Deze stadsauto biedt als hatchback toch een bruikbare kofferbak met ongeveer 270 liter aan bagageruimte. Klap je de achterbank neer, dan ontstaat een laadruim van ruim 900 liter. Voldoende voor de wekelijkse boodschappen of een korte autovakantie.

De stationwagon doet het nog beter. Met een bagageruimte van 337 liter is hij praktischer dan de hatchback. Vouw je de achterbank plat, dan ontstaat een zee van ruimte: ruim 1.250 liter. Ook handig is dat je de achterklep in twee delen kunt openen: de gehele achterklep of alleen de achterruit. Omdat de daklijn horizontaal is doorgetrokken tot de achterzijde van de auto, hebben de passagiers op de tweede zitrij voldoende hoofdruimte.

Als cabriolet is de Peugeot 207 vooral geschikt voor kortere vakanties. De bescheiden bagageruimte meet slechts 175 liter.

De belangrijkste specificaties op een rij:

Peugeot 207
Marktintroductie 2006 (tot 2015)
Lengte x breedte x hoogte 4,0 m x 1,7 m x 1,5 m
Wielbasis 2,5 m
Inhoud bagageruimte 145-325 l
Ledig gewicht 1.113-1.395 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 1.600-1.726 kg
Cilinderinhoud 1.360-1.598 cm3
Vermogen 50-128 kW (68-175 pk)
Koppel 118-270 Nm
Topsnelheid 166-220 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 7,1-14,5 sec
Tankinhoud 50 l
Verbruik 3,6-7,2 l/100 km
CO₂-uitstoot 98-171 g/km

Varianten

Tussen 2005 en 2012 heeft Peugeot in totaal ruim 2,5 miljoen exemplaren geproduceerd van de 207. Het merendeel daarvan zijn 3-deurs of 5-deurs hatchbacks, maar ook zijn er de praktische stationwagon en sierlijke cabriolet. Die laatste heet CC (Coupé Cabriolet) en heeft een stalen cabriodak dat in 25 seconden elektrisch opent of sluit. Vanwege de sterke vraag uit Azië en Zuid-Amerika bouwde Peugeot voor die markten ook een sedanversie van de 207.

Welke carrosserievariant je ook zoekt, elke 207 is verkrijgbaar geweest met een breed aanbod aan motoren op benzine en diesel. Plannen voor een hybride of elektrische 207 zijn er nooit geweest.

Bij de eerste bouwjaren hanteerde Peugeot voor de 207 diverse uitrustingsniveaus. Die begonnen bij de basisuitvoering XR, die niet veel meer biedt dan een handbediende airco, radio/CD-speler en elektrisch bedienbare ramen voorin. Iets hoger in de pikorde tref je de X-line, met luxe upgrades als lichtmetalen velgen, mistlampen en elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels.

De XT doet daar nog een schepje bovenop met automatische airconditioning, cruise control en parkeersensoren. Vanaf de XS maakt een 207 pas echt een luxe indruk, met onder meer lichtmetalen velgen en elektrische ramen voor én achter. Topmodel is de Féline met luxe extra’s als een glazen panoramadak, halflederen bekleding en automatische verlichting en regensensor.

In latere bouwjaren van de Peugeot 207 zien we uitrustingsniveaus die ook tegenwoordig nog gehanteerd worden bij de Franse fabrikant. Dan begint het bij een basisuitvoering met de naam Access en loopt het qua luxe opties en prijzen op via Active, Sportium en Allure.

Door de jaren heen zijn er ook speciale edities verschenen, zoals de sjieke Roland Garros en de sportievere Le Mans en snelle RC-versies. Ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van Peugeot kwam er de Millesim 200-versie. Zeldzaam is ook de avontuurlijk ogende Peugeot 207 SW Outdoor, een stationwagon die zich onderscheidt met stoere plastic omrande wielkasten.

Prijzen

De Peugeot 207 is zeer redelijk geprijsd. Dat geldt voor de toenmalige nieuwprijzen, maar ook als gebruikte modellen. Voor het basismodel, de 207 XR met 1,4-liter benzinemotor en handgeschakelde vijfbak, betaalde je nieuw 14.525 euro. Na de facelift daalde de vanafprijs voor de 207 zelfs naar 12.995 euro. Diesels waren vanaf 17.650 euro verkrijgbaar. Voor een stationwagen begonnen de nieuwprijzen bij 15.880 euro, de cabriolet verscheen in 2007 in de prijslijsten vanaf 23.690 euro. De duurste Peugeot 207 die je nieuw kon kopen? Dat was een cabriolet met de 1.6 THP-turbomotor in Roland Garros-uitvoering: 34.170 euro.

Veel leuker wordt het als je de prijzen bekijkt van tweedehands exemplaren. De Peugeot 207 staat intussen bekend als een goed betaalbare gebruikte auto. Voor elk budget is wel een exemplaar binnen handbereik. Voor iets meer dan 1.000 euro kun je al eigenaar worden van een Peugeot 207, maar dan moet je wel genoegen nemen met een hoge kilometerstand en zichtbare gebruikssporen. Frisse, jonge en goed onderhouden exemplaren van de hatchback staan tussen 4.000 en 8.000 euro te koop. Voor een zo goed als nieuwe cabriolet betaal je tussen de 7 en 12 mille.

Design

Buitenkant

Peugeot legde de lat hoog toen de succesvolle 206 een opvolger moest krijgen. Of dat gelukt is, mag je zelf bepalen. Duidelijk is dat de 207 een stuk groeide ten opzichte van zijn voorganger. Critici vinden het ontwerp van de 207 dan ook een beetje lomp voor een compacte Franse stadsauto en minder sierlijk dan de oude 206. Peugeot gaf deze generatie modellen een fors groter koetswerk met bijpassend grote 'muil', een design statement op de voorkant. Opmerkelijk en ook wat smaakgevoelig.

In 2009 onderging de 207 een uitgebreide update. Daardoor kreeg de Franse stadsauto een veel moderner uiterlijk. De voorzijde kreeg een zichtbare opfrisbeurt met een grote luchtinlaat, nieuwe koplampen en achterlichten.

Binnenkant

De Peugeot 207 heeft een redelijk eenvoudig en overzichtelijk interieur. Alle functies zijn makkelijk te vinden en te bedienen. Vergeleken met de 206 is de 207 duidelijk een stap vooruit op het gebied van ruimte, kwaliteit en afwerking. Ook na enkele jaren blijven 207-tjes er redelijk goed uitzien aan de binnenkant. Peugeot heeft de 207 voorzien van comfortabele stoelen. Ook al geeft de ietwat hoge zitpositie geen sportief gevoel, de auto geeft je wel goed overzicht in druk stadsverkeer.

peugeot-207-interieur

Veiligheid

Op het gebied van veiligheid laat de Peugeot 207 niet veel te wensen over. Voor die periode was de veiligheidsuitrusting redelijk op orde, met standaard al veel voorzieningen. Antiblokkeersysteem (ABS), zes airbags en stuurbekrachtiging: de belangrijke functies zijn aan boord. Dat is nog een reden waarom de Peugeot 207 goed scoorde in de Euro NCAP botsproeven: vijf sterren, een goed resultaat. Wel is er enige kritiek op het ESP-systeem, dat helaas alleen in de duurdere uitvoeringen geleverd is en waarvoor flink moest worden bijbetaald.

Alternatieven

In het segment van de compacte stadsauto’s – het zogeheten B-segment – is altijd volop keuze geweest. Datzelfde geldt voor de Peugeot 207, die volop concurrenten had. De Opel Corsa en Renault Clio zijn wellicht de belangrijkste uitdagers van de 207. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de solide Volkswagen Polo of Ford Fiesta. Andere suggesties zijn de Hyundai i20, Mazda 2, Fiat Punto, Citroen C3 of DS 3, Dacia Sandero en Skoda Fabia.

FAQ

Is de Peugeot 207 betrouwbaar?
Peugeot staat bekend als een fabrikant van auto’s met een prima betrouwbaarheid. De Peugeot 207 heeft echter enkele aandachtspunten die de betrouwbaarheid niet ten goede komen, zoals **elektrische problemen**.
Wat kost een Peugeot 207?
Dat ligt voor een groot deel aan de versie die je wenst. Er is eigenlijk altijd wel een 207 die bij je budget past. Voor **iets meer dan 1.000 euro** kun je al eigenaar worden van een Peugeot 207, maar dan moet je wel genoegen nemen met een hoge kilometerstand en zichtbare gebruikssporen. Frisse, jonge en goed onderhouden exemplaren van de hatchback staan tussen **4.000 en 8.000 euro** te koop. Voor een zo goed als nieuwe cabriolet betaal je tussen de **7 en 12 mille**.
Wat zijn de beste alternatieven voor een Peugeot 207?
De Opel Corsa en Renault Clio zijn wellicht de **belangrijkste uitdagers** van de 207. Je kunt ook denken aan de Volkswagen Polo of Ford Fiesta, of bijvoorbeeld de Hyundai i20, Mazda 2, Fiat Punto, Citroen C3 of DS 3, Dacia Sandero en Skoda Fabia.
Is er ook een elektrische of hybride versie geweest van de Peugeot 207?
Nee, in de periode dat Peugeot de 207 ontwikkelde, waren er nog geen plannen voor een hybride of volledig elektrische 207. Van de opvolger, de huidige Peugeot 208, zijn echter wel elektrisch aangedreven versies beschikbaar.

Beoordelingen voor Peugeot 207

228 Beoordelingen

4,4

Meer informatie

Meer details

Modelvarianten

Meer links