Sterke punten
- Krachtige aandrijflijn
- Vierwielaandrijving
- Veel ruimte
Zwakke punten
- Hoog brandstofverbruik
- Groot en zwaar
- Niet overal even mooi afgewerkt
Mazda CX-7 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mazda CX-7, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mazda CX-7
-
Mazda CX-7 2.2 CiTD Business . - Dieselpomp defect
€ 2.999,-- 176.000 km
- 01/2011
- 127 kW (173 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4921 XE MADE -
Mazda CX-7 2.3 MZR High-Line
€ 4.000,-- 226.700 km
- 01/2008
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
10,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-5616CE Eindhoven -
Mazda CX-7 2.3 Turbo GT-L 4x4 - Leder - Xenon - Bosé - Trekha
€ 6.995,-- 171.239 km
- 07/2009
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
243 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7961 AA RUINERWOLD -
Mazda CX-7 CX-7+2.3+Turbo+Executive
€ 2.750,-- 272.000 km
- 09/2007
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-9648GD Wildervank -
Mazda CX-7 Mazda CX-7 | 2.3 Turbo | Dakraam | Xenon | Leer
€ 5.495,-- 184.000 km
- 10/2007
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
10,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-6721CK Bennekom -
Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo GT-L
€ 4.950,-- 231.450 km
- 02/2009
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
243 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3262 HN OUD-BEIJERLAND -
Mazda CX-7 2.2 CiTD 4WD 5-DRS Business EURO5 ECC PDC LMv
€ 5.250,-- 203.366 km
- 10/2009
- 127 kW (173 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
199 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7345 AM WENUM WIESEL -
Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive met trekhaak en all-weather ba
€ 7.950,-- 181.810 km
- 01/2008
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
243 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2132 XT HOOFDDORP
Interesse in een Mazda CX-7
Alle artikelen
TEST: is de Mazda CX-60 net zo premium als de Volvo XC60?
Review – Waarom de Mazda CX-60 een grote eigenzinnige reus is
Review: Mazda CX-5 is voorbode van iets veel groters met een stekker
Mazda CX-60 PHEV: 3 voordelen en 3 nadelen
TEST - Mazda 3 vs. Astra en Golf
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Mazda CX-7 biedt veel ruimte voor alle inzittenden.
- De motoren zorgen voor krachtige prestaties.
- Standaard geleverd met een rijk uitrustingsniveau.
- Ruime kofferbak, die met de achterbank neergeklapt tot 1.348 liter bagageruimte biedt.
Technische gegevens
Motorisatie
De Mazda CX-7 is van 2007 tot 2012 op de markt geweest, waarbij hij in 2009 voorzien werd van een modelupdate. De SUV biedt veel comfort, mede dankzij de krachtige motoren van Mazda. In Europa was de CX-7 verkrijgbaar met zowel een benzine- als een dieselmotor.
De CX-7 was in eerste instantie ontworpen voor de Amerikaanse markt, maar Mazda probeerde het ook in Europa, maar dan wel met andere motoren. De in Europa beschikbare benzinemotor levert aanzienlijk meer vermogen dan de motoren in Amerika. Dat is een 2,3-liter turbo benzinemotor met 191 kW (260 pk) en 380 Nm koppel. Deze motor kennen we ook van de sportiefste versies van de Mazda3 en de Mazda6 uit die tijd, herkenbaar aan de aanduiding MPS.
Net als bij de Mazda 6 MPS is de CX-7 voorzien van vierwielaandrijving. Bovendien is de CX-7 in Nederland alleen verkrijgbaar geweest met een handgeschakelde zesbak. De aandrijflijn zorgt ervoor dat de auto in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u sprint, met een topsnelheid van 210 km/u.
Na de modeljaarupdate in 2009 kreeg ook het motorenaanbod een update. Zo voegde Mazda een diesel toe. De 2,2-liter dieselmotor levert 127 kW (173 pk) en 400 Nm koppel. De prestaties zijn minder dan die van de benzinemotor, met een acceleratie van 11,3 seconden naar 100 km/u en een topsnelheid van 200 km/u. Het brandstofverbruik is echter gunstiger, met slechts 7,5 liter per 100 kilometer, ten opzichte van de 10,4 liter per 100km van de benzineversie.
Afmetingen
De Mazda CX-7 is een grote SUV. Dit vertaalt zich ook naar de afmetingen van de carrosserie. Het model is ongeveer 4,70 meter lang, 1,87 meter breed en 1,64 meter hoog. Met een wielbasis van 2,75 meter biedt de SUV veel binnenruimte, ook op de achterbank.
In het interieur kunnen vijf personen comfortabel zitten, ook bij langere ritten. De kofferbak biedt een laadvolume van 455 liter, dat kan worden uitgebreid tot 1.348 liter met de tweede zitrij neergeklapt. Dankzij de krachtige motoren kan de CX-7 zware aanhangers trekken, tot een maximaal gewicht van 1.800 kg. De CX-7 is wel een zware auto, met een gewicht van bijna 1.800 kg voor de zwaarste uitvoering.
Mazda CX-7 | |
---|---|
Marktintroductie | 2007 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,69 x 1,87 x 1,64 m |
Wielbasis | 2,75 m |
Inhoud bagageruimte | 455 - 1.348 l |
Ledig gewicht | 1.670 - 1.775 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.270 - 2.430 kg |
Cilinderinhoud | 2.184 - 2.261 cm3 |
Vermogen | 127 kW (173 pk) - 191 kW (230 pk) |
Koppel | 380 - 400 Nm |
Topsnelheid | 200 - 210 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 7,9 - 11,3 sec |
Tankinhoud | 69 l |
Verbruik | 7,5 - 10,4 l/100 km |
CO2-uitstoot | 199 - 243 g/km |
Varianten
De Mazda CX-7 kenmerkt zich door een uitgebreide standaarduitrusting. Al in de basisversie zijn er onder andere een automatische airconditioning, een snelheidsregelaar, een multifunctioneel stuurwiel en lederen bekleding. De hogere uitrustingslijn Executive biedt tegen meerprijs onder andere xenon-koplampen, een regensensor of een BOSE-audiosysteem. De GT-L-uitvoering is de sportiefste uitvoering. Al blijft het beperkt tot visuele sportiviteit, zoals agressiever ogende bumpers en velgen.
Prijzen
Hoewel veel auto's van Japanse fabrikanten bekend staan om hun betaalbaarheid, geldt dit niet voor de Mazda CX-7. Voor de grote en zware SUV moesten nieuwe kopers diep in de buidel tasten. De basisversie kostte 45.000 euro. Ondanks de goede uitrusting en de sterke motoren waren de prijzen hoog in vergelijking met de concurrentie. Het topmodel mocht mee vanaf 50.000 euro. Na de facelift was dat zelfs dik 60.000 euro.
Als occasion is de Mazda CX-7 echter aanzienlijk goedkoper en al verkrijgbaar voor minder dan 5.000 euro. Deze modellen hebben vaak meer dan 200.000 kilometer op de teller staan. Voor 7.000 à 8.000 euro vind je al een zeer net en goed onderhouden exemplaar. Technisch gezien staat de CX-7 bekend als robuust en betrouwbaar, waardoor de aankoop van een gebruikte CX-7 zeker de moeite waard kan zijn als je op zoek bent naar een krachtige familie SUV.
Design
Buitenkant
Omdat de auto eigenlijk voor de Amerikaanse markt bedoeld was, heeft Mazda best wat wijzigingen moeten doorvoeren voor de Europese markt. Denk aan bijvoorbeeld andere verlichting en andere bumpers. Ook heeft Mazda een sportievere afstelling van het onderstel voor de Europese versie, wat hem ook iets lager bij de grond brengt. Verder blijft het natuurlijk een grote SUV met afgeronde vormen en een rustig lijnenspel. Afhankelijk van de uitvoering is de auto voorzien van kenmerkende details met specifieke bumpers en velgen.
Binnenkant
Het interieur is een fijne ruimte. Alle bediening zit op de plek waar je het verwacht en dankzij de goede ergonomie is alles ook prima te bereiken. De stoelen zijn comfortabel en een uitgebreide uitrusting zorgt voor een goede bruikbaarheid in het dagelijks leven. De gebruikte materialen zijn op veel plekken van goede kwaliteit, maar op sommige punten voelt het echter soms wat goedkoop aan, zoals de bekleding van het dashboard en de portieren. Ook ontbreekt het aan vakken aan de binnenkant van de achterste portieren.
Veiligheid
De Mazda CX-7 werd getest in de Euro-NCAP-crashtest en behaalde vier van de vijf sterren. Het model scoorde goed op veiligheid, met voorzieningen zoals ABS, ESP, tractiecontrole en talrijke airbags in het interieur.
Alternatieven
De nieuwere Mazda CX-5 is een moderner alternatief voor de SUV. Andere alternatieven met een Amerikaans tintje zijn de Nissan Murano, Lexus RX en Infiniti FX35. Verder biedt de gevestigde orde uit Duitsland ook alternatieven voor de CX-7, zoals de BMW X5, Mercedes-Benz M-Klasse en Audi Q7.