Actueel aanbod van Informatie over schadeauto's
-
Ford Fiesta 1.25 Trend Airco/Parkeersen/LEES TEKST
€ 2.450,-- 199.031 km
- 05/2011
- 60 kW (82 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
133 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Peugeot 208 1.2 VTi Active / Navi / Airco / PDC / NAP / 5d / A
€ 3.995,-- 178.895 km
- 05/2013
- 60 kW (82 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
104 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3791 PV ACHTERVELD -
Peugeot 2008 1.2 PureTech GT-line**Distr riem defect !!!!!
€ 4.440,-- 137.401 km
- 08/2016
- 81 kW (110 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
103 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6466 GW KERKRADE -
Volkswagen Golf Variant 2.0 Trendline/apk tot 16-07-25. diverse krassen
€ 950,-- 409.810 km
- 01/2002
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
194 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5301 KM ZALTBOMMEL -
Volvo V60 2.0 D2 Summum EXPORT PRIJS
€ 4.999,-- 316.900 km
- 04/2016
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
98 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
BMW 116 1-serie 116i Executive
€ 3.885,-- 201.227 km
- 04/2005
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
181 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7711 EP NIEUWLEUSEN -
Ford Fiesta 1.25 Trend Airco Nieuwe APK!
€ 2.345,-- 205.098 km
- 03/2009
- 60 kW (82 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
133 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7711 EP NIEUWLEUSEN -
Citroen C4 Coupé 1.6-16V VTR*Clima*LM*Cruise*
€ 1.450,-- 164.269 km
- 01/2005
- 80 kW (109 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
169 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7335 GW APELDOORN -
Ford Focus 1.6-16V Champion
€ 2.100,-- 131.226 km
- 04/2005
- 74 kW (101 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
161 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6827 AP ARNHEM -
Peugeot 107 1.0-12V XS
€ 1.950,-- 105.177 km
- 10/2007
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- 6 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
109 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Peugeot 107 1.0-12V XR **5DRS-AIRCO-APK**
€ 3.950,-- 84.743 km
- 12/2011
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
103 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7327 JZ APELDOORN -
SEAT Ibiza 1.0 TSI Style Business Intense BTW
€ 7.499,-BTW verrekenbaar - 228.060 km
- 07/2018
- 70 kW (95 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
106 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Kia Picanto 1.0 X-pect
€ 1.950,-- 138.644 km
- 01/2009
- 46 kW (63 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
117 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3113 AH SCHIEDAM -
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI R-Line NAP PANO ACC VIRTUAL CAMERA
€ 24.950,-BTW verrekenbaar - 133.878 km
- 11/2019
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
138 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7327 JZ APELDOORN -
Renault Clio 1.2-16V Collection CruiseCtr,Elekpakket,LMV16”
€ 2.495,-- 184.860 km
- 02/2009
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
139 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8171 NS VAASSEN -
Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost S-Edition
€ 4.450,-- 295.370 km
- 09/2011
- 176 kW (239 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6827 AP ARNHEM -
Suzuki Swift 1.3 GA
€ 995,-- 225.823 km
- 05/2008
- 68 kW (92 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
140 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3812 RJ AMERSFOORT -
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Sport&St. 4M, nieuwe versnellingsbak, airc
€ 5.250,-- 165.946 km
- 11/2008
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
185 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6512 DB NIJMEGEN -
Audi A4 Limousine 2.0 TDI Pro Line Business 143PK Airco El
€ 5.450,-- 363.916 km
- 03/2009
- 105 kW (143 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
144 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7418 BX DEVENTER -
Volvo V70 2.4D Edition I
€ 1.250,-- 480.620 km
- 06/2006
- 93 kW (126 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
172 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6005 PW WEERT
Wat is een schadeauto?
De definitie van een schadeauto is in principe vrij simpel: “Een schadeauto is een voertuig dat betrokken is geraakt bij een ongeval en daarbij beschadigd werd.” Hierbij wordt juridisch gezien elk voorval als ongeval aangeduid dat plotseling, ongewild en met mechanisch geweld blijvende schade veroorzaakt.
Omdat volgens de juridische definitie elke auto die ooit een kras of deuk opliep een “schadeauto” zou kunnen zijn, spreken we in de praktijk vaak van een aantal drempelwaarden. Zo wordt er pas écht van een ongeval gesproken als er voor minimaal 200 euro schade is. Daarnaast is de verkoper van een voertuig pas vanaf een schadebedrag van 1.500 euro verplicht om de schade bij de koper kenbaar te maken.
Om die reden noemt men normaal gesproken een auto met een ongevalschade van meer dan 1.500 Euro pas een schadeauto. Auto’s die een kleine deuk, kras of ander klein technisch mankement hebben opgelopen worden dan ook geen schadeauto genoemd.
Wat is het verschil tussen een schadeauto en een wrak?
Is de schade aan een auto dusdanig groot dat het niet meer veilig te repareren valt? Of is de prijs van de reparatie hoger dan de waarde van de auto voor het ongeval? Dan spreken we van een wrak (in de volksmond beter gekend als een total-loss).
Het grote verschil tussen een schadeauto en een wrak is dat een schadeauto als dusdanig nog te repareren valt binnen een economisch te verantwoorden plaatje.
Bij de meeste all-verzekeringen neemt de verzekeraar het op zich om het wrak van zijn cliënt te verkopen. De verzekeraar neemt de rompslomp dan op zich en betaalt de schadevergoeding dan aan je uit.
Bij een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) sta je meestal zelf in voor de verkoop. Vaak zal de verzekeringsexpert verschillende professionele handelaars op de hoogte brengen die dan een bod uitbrengen. Daarna dien je dan zelf contact op te nemen met de handelaar die het hoogste bod uitbracht om de verkoop af te handelen.
Hoe herken ik een schadeauto?
Als consument is het vaak lastig om een gerepareerde auto te herkennen. Toch zijn er enkele simpele tips van Autoscout24 die er voor zorgen dat je sneller een totaalbeeld krijgt van je potentiële occasion.
De meest simpele check die je kunt doen is letten op kleurverschil op de carrosserie. Als een paneel is vervangen (en/of opnieuw werd gespoten) na een ongeval kan het zijn dat er een subtiel kleurverschil ontstaat. Doe zeker ook eens de deuren van de wagen open en kijk of de lak in de openingen van kleur of dikte verandert. Dat is vaak ook een goede indicator dat er lakwerk is uitgevoerd.
Daarnaast loont het ook om goed te kijken naar de aansluiting van de carrosseriepanelen (naden). Sluit bijvoorbeeld de bumper aan de ene kant van de auto mooi aan maar aan de andere kant niet meer, dan kan het zijn dat de wagen bij een ongeval betrokken was.
Kun je een testrit maken met het voertuig, probeer dan verschillende snelheden te halen (30 km/u, 50 km/u, 70 km/u) en kijk of het stuur tijdens rechtdoor rijden last heeft van vibratie. Dat kan erop duiden dat de ophanging of de uitlijning van de auto niet meer helemaal in orde is. Let wel: vaak zorgen nieuwe banden al voor een wereld van verschil. Staar je hier dus ook niet blind op.
Klinkt dit allemaal wat overweldigend, dan hebben we nog twee geruststellende tips. Neem bijvoorbeeld iemand uit je familie- of vriendenkring mee die iets van auto’s kent én - niet onbelangrijk - vraag voor het keuringsbewijs van de auto. Daarop staat vaak/ meestal info over de mechanische staat van de wagen.
Tenslotte nog een niet onbelangrijk detail: Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daarom een prima alternatief zijn.
Hoe verkoop ik een schadeauto?
Bij de verkoop van een schadeauto zijn eerlijkheid en vertrouwen zeer belangrijk. Als een schadeauto voor verkoop gerepareerd wordt, moet je de schade en het reparatiewerk zo nauwkeurig mogelijk documenteren en nadien aan de koper voorleggen. Werd de schade gerepareerd door een erkende schadehersteller, dan kan je bijvoorbeeld het schaderapport en de bijhorende facturen gebruiken. Potentiële kopers appreciëren tenslotte eerlijkheid en transparantie.
Verkoop je een schadeauto die nog niet werd gerepareerd, vermeld dit dan ook duidelijk in je advertentie (in de beschrijving én met foto’s). Daarmee schrik je an sich potentiële kopers niet af. Zo zijn er autoliefhebbers en hobbyisten die maar al te graag een “project” kopen. Besef wel dat een niet herstelde schadewagen een aanzienlijk lagere verkoopprijs heeft dan een herstelde schadewagen. De kosten voor de herstellingen vallen tenslotte op de schouders van de koper.
Waarom een schadeauto kopen?
Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daardoor een prima alternatief zijn. Autoliefhebbers en hobbyisten vinden in een niet gerepareerde schadewagen dan weer een interessant project voor een aanzienlijk lagere prijs. Tenslotte is schade een subjectief begrip. Zo valt niet iedereen over een deuk of kras. Uiteindelijk: als de wagen voldoet aan de APK-keuring, mag hij wettelijk de weg op.