Sterke punten
- Grote bagageruimte
- Uitstekende zitpositie voorin
- Grote standaard veiligheidsuitrusting
Zwakke punten
- Slechts één motorvariant
- Hoge gebruikskosten
- Groot en vrij zwaar
Audi S8 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Audi S8, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Audi S8
-
Audi S8 4.0 TFSI S8 quattro
€ 34.950,-€ 32.950,-- 189.208 km
- 05/2012
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
235 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7678 SZ GEESTEREN -
Audi S8 4.0 TFSI S8 plus quattro Pro Line+ | TOPSTAAT! | K
€ 58.950,-- 98.613 km
- 11/2016
- 544 kW (740 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
231 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3902 HR VEENENDAAL -
Audi S8 4.0 TFSI V8 Quattro | LEDER | BOSE | LED | 520 PK
€ 34.900,-- 134.124 km
- 03/2013
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
235 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1432 CG AALSMEER -
Audi S8 S8+4.0+TFSI+q+Sp.+Ed
€ 47.999,-- 101.500 km
- 01/2016
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2351PN Leiderdorp -
Audi S8 4.0 TFSI
€ 17.000,-- 189.595 km
- 02/2013
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
235 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-2553GX Den Haag -
Audi S8 5.2 V10 AUT LEDER/AIRCO/CRUISE/SCH.DAK/NAVI
€ 11.950,-- 235.217 km
- 01/2007
- 331 kW (450 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
319 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7322 AJ APELDOORN -
Audi S8 4.0 TFSI q. PL+
€ 25.750,-- 185.786 km
- 06/2014
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
9,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3843CA Harderwijk -
Audi S8 2.0 TFSI S1 Q. PL Pl
€ 19.500,-- 79.000 km
- 08/2015
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
168 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1106ds Amsterdam -
Audi S8
€ 10.495,-- 152.830 km
- 03/2007
- 331 kW (450 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-7951PG Staphorst -
Audi S8 5.2 V10 Facelift |1e eigenaar|Dealer onderhouden|1
€ 34.950,-- 102.057 km
- 11/2008
- 332 kW (451 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
314 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5406 XS UDEN -
Audi S8 S8 700PK 1000Nm vol optie, ruilen mogelijk
€ 30.000,-- 267.000 km
- 09/2013
- 515 kW (700 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-4301GW Zierikzee -
Audi S8 S8 4.0 TFSI q. PL+
€ 33.499,-- 148.300 km
- 01/2014
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-9626AN SCHILDWOLDE -
Audi S8 5.2 V10 451pk Automaat, Quattro, S8 Pro Line
€ 14.950,-- 249.947 km
- 08/2006
- 331 kW (450 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
319 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8401 GC GORREDIJK -
Audi S8 5.2 S8 quattro*B&O*Soft-close*Dak*ACC*Facelift 200
€ 17.950,-- 203.431 km
- 02/2008
- 331 kW (450 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1324 LB Almere -
Audi S8 4.0 TFSI 570pk Quattro Pano Keramisch Laser Nachtz
€ 87.400,-BTW verrekenbaar - 89.961 km
- 01/2020
- 421 kW (572 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4264 AT VEEN -
Audi S8 5.2 V10 Pro Line NL Auto. Leer/Alcantara, Bose, 20
€ 22.749,-- 187.522 km
- 05/2007
- 332 kW (451 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
319 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6604 BS WIJCHEN -
Audi S8 4.0 TFSI S8 plus quattro Pro Line+ 605 PK / FULL O
€ 54.999,-- 156.807 km
- 01/2016
- 445 kW (605 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
231 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9403 VE ASSEN -
Audi S8 S8 4.0 TFSI pro line plus
€ 29.500,-- 147.000 km
- 07/2013
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1705DZ Heerhugowaard -
Audi S8 4.0 TFSI plus quattro Pro Line+
€ 74.950,-- 48.256 km
- 09/2017
- 445 kW (605 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
231 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9206 AK DRACHTEN -
Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line+ | Carbon inleg | Head u
€ 34.995,-- 149.987 km
- 09/2014
- 382 kW (519 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
225 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6721 WK BENNEKOM
Interesse in een Audi S8
Alle artikelen
Review: zo verpest Mercedes het feestje van de plug-in hybride Audi A8 60 TFSI e
Audi RS 5 Competition Plus test (2023): hoe een saaie sportwagen transformeerde in een pretpakket
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Sportieve sedan is uiterst geschikt als zakenlimousine én als gezinsauto
- Ruime keuze aan kleuren en personalisatiemogelijkheden
- Zware luxe sedan maar met relatief bescheiden verbruik
- Prachtige uitstraling voor je bedrijf én voor jezelf …
Technische gegevens
Motorisatie
De Audi S8 is sinds de ‘facelift’ van 2022 voorzien van 48-volt mild-hybride aandrijving. De aandrijflijn met een V8 benzinemotor met turbo levert een vermogen van 420 Nm (571 pk), overigens evenveel als in de niet-hybrideversie van 2020 tot aan de facelift.
De eerste generatie (1996-2001) is er met een V8 van 250-265 kW (340-360 pk). Vanaf 2006 is de tweede generatie van de Audi S8 er met een tiencilinder FSI-motor, met een cilinderinhoud van 5,2 liter en 331 kW (450 pk).
Vanaf 2012, met de derde generatie van de S8, krijgt de S8 de TFSI-motor van Audi. De vierliter V8 biturbomotor levert – afhankelijk van het bouwjaar – 382 of 445 kW (520 of 605 pk). De sterkste versie, de Audi S8 Plus, is tot op heden de sterkste én snelste S8-variant. Die accelereert in slechts 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 305 km/u, wat uitzonderlijk is voor een luxesedan – alle andere varianten van de Audi S8 zijn begrensd op 250 km/u.
De huidige generatie, die sinds 2020 in Nederland op de markt is, scoort met iets heel anders: de V8 TFSI-motor levert zijn 420 kW (571 pk) en 800 Nm trekkracht met behulp van mild hybrid-techniek, waardoor het brandstofverbruik van de S8 zeer binnen de perken blijft voor zo’n grote, sportieve en luxueuze sedan.
Sinds 2012 levert Audi de S8 standaard met een 8-traps Tiptronic-automaat en Quattro-vierwielaandrijving. Oudere generaties stellen het met 6-trapsautomaten; alleen de eerste generatie is er ook met een handmatig te bedienen 6-bak.
Afmetingen
De Audi S8 is beslist geen kleine jongen en dat heeft Audi niet geprobeerd te verhullen, want de S8 oogt lang en breed. Hij meet 5,19 meter in de lengte, 1,95 meter in de breedte (zelfs 2,13 meter inclusief beide buitenspiegels) en een kleine anderhalve meter hoog. Door de lange wielbasis zitten de inzittenden ruim, vooral voorin, en bedraagt de ruime bagageruimte 505 liter. Voorwerpen die (te) lang zijn, kunnen desgewenst worden ‘doorgeladen’ door de opening in de rugleuning.
De belangrijkste specificaties op een rij
Audi S8 | |
---|---|
Marktintroductie | 2020 |
Lengte x breedte x hoogte | 5,19 x 1,95 x 1,48 m |
Wielbasis | 3,00 m |
Inhoud bagageruimte | 505 l |
Ledig gewicht | 2.195-2.205 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.835 kg |
Cilinderinhoud | 3.996 cm3 |
Vermogen | 420 kW (571 pk) |
Koppel | 800 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 3,8 sec |
Tankinhoud | 82 l |
Verbruik | 11,4-11,7 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 258-265 g/km |
Varianten
De Audi S8 is in feite zelf een variant, namelijk van de Audi A8, maar dan veel sportiever georiënteerd. Vanaf 2022 voorziet Audi de huidige S8 van mild hybrid-techniek, daarvoor deed de autofabrikant dat niet.
Prijzen
De prijs van een nieuwe Audi S8 ligt rond de 215.000 euro. Als je liever voor een jonge occasion kiest, kun je een mild-hybrid S8 vinden voor prijzen vanaf zo’n 150.000 euro, met uitschieters naar beneden en naar boven. Een redelijk recente occasion van na 2020 – dus van de nieuwste generatie, maar nog zonder hybridetechniek – kost je rond de ton en meer.
Occasions van de Audi S8 van de eerste twee generaties, dus tot en met 2010, ‘doen’ nog zo’n 17-25.000 euro. Voor een Audi S8 van de derde generatie moet je al rekenen op zo’n 30.000 tot 60.000 euro en dan heb je het nog steeds over wat hogere kilometerstanden.
Design
Buitenkant
De vierde generatie van de S8 (vanaf 2020) is voorzien van talrijke visuele accenten. Sinds 2022 is hij voorzien van bijvoorbeeld dynamische OLED-achterlichten en de pianozwarte grille. Die zogenoemde ‘single frame grille’ is inmiddels niet meer zo opvallend en met de laatste facelift is het gehele front verder afgerond en minder uitgesproken van vorm. Er zijn meer verticale lijnen, wat de auto nóg een tikje imposanter maakt.
De Audi S8 is al sinds 1996 de sportieve broer van de A8. Al wijkt vooral de eerste generatie van de S8 uiterlijk niet veel af van de Audi A8. Sinds de tweede generatie straalt de S8 zijn sportieve ambities echter duidelijker uit, vooral door de ovale uitlaatpijpen en de kleine achterspoiler op de kofferdeksel. Bij de derde generatie lag de nadruk echter weer minder op de uiterlijke verschillen – opmerkzame kijkers herkennen hem aan de dubbele verchroomde lijnen op de lamellen van de grille en de diffuser tussen de vier uitlaatpijpen.
De kenmerkende 20-inchwielen zijn standaard op de S8, maar optioneel zijn nóg sportievere 21-inchwielen met dynamisch S-design.
Binnenkant
Elke generatie van de Audi S8 oogt indrukwekkend, ook in het interieur. Pas in de vierde generatie onderscheidt de S8 zich sterker van de A8 doordat het interieur duidelijker op de voorinzittenden is gefocust – al genieten ook de achterpassagiers van alle comfort. Hij is voorzien van een volledig met leder bekleed interieur en individuele comfortstoelen. Er zijn digitale displays in de middenconsole en de TFT Audi Virtual Cockpit voor het instrumentenpaneel. Bovendien zijn alle Audi’s S8 van de vierde generatie geschikt voor Apple CarPlay en Android Auto.
Veiligheid
De S8 komt niet voor in de resultaten van Euro NCAP, maar Audi voorziet de S8 standaard van alle belangrijke veiligheidsvoorzieningen – in alle generaties trouwens. De vierde generatie is voorzien van maar liefst 38 rijassistentiesystemen – onder meer parkeerassistentie, Audi’s ‘pre-sense’-systeem, adaptieve rijassistentie en omgevingscamera’s – die allemaal worden aangestuurd door een krachtig computersysteem in de auto. Opmerkelijk is ook de actieve wielophanging, die via sensors de auto acht centimeter omhoog brengt net vóór een onafwendbare zijdelingse aanrijding. Daardoor komt de andere auto, die de S8 aanrijdt, lager tegen de Audi aan en absorbeert de dorpel van de S8 meer energie van de impact.
Alternatieven
Een voor de hand liggend alternatief voor de S8 is natuurlijk de Audi A8. Een ander alternatief uit de stal van Audi zou de RS7 kunnen zijn. De grootste concurrenten van Duitse makelij is waarschijnlijk de BMW 7-serie M Sport, de Mercedes S-Klasse AMG en de Porsche Panamera. Niet-Duitse alternatieven kunnen de Jaguar XF Sport, de Tesla Model S en de zeldzame Kia Stinger zijn.